بررسی تخصصی مشکلات و معایب تارا | تجربهای جدید از ایرانخودرو
تارا محصول سدان جدید ایرانخودرو است که با ترکیبی از طراحی نیمهمدرن، امکانات رفاهی مناسب و پلتفرم ارتقا یافته از پژو ۳۰۱ وارد بازار شده. کاربران اپلیکیشن کارا تجربیات متنوعی از این خودرو ثبت کردهاند که در ادامه ۱۰ نکته کلیدی درباره تارا آورده شده:
طراحی تارا نسبت به سایر خودروهای داخلی متفاوتتره. فرم چراغها، جلوپنجره کرومی و خطوط بدنه، سعی در القای حس پویایی دارن. در اپلیکیشن کارا، این طراحی از نظر بسیاری از کاربران «بهروزتر از دنا» توصیف شده.
صفحهنمایش لمسی، فرمان D شکل، سیستم تهویه اتومات و دکمههای کنترلی روی فرمان از جمله ویژگیهاییان که در تارا دیده میشه. بعضی از کاربران اپلیکیشن کارا کیفیت مونتاژ رو متوسط ولی از نظر امکانات «قابل دفاع» دونستن.
تارا از موتور ۱.۶ لیتری ارتقاء یافته TU5 پلاس بهره میبره که حدود ۱۱۳ اسب بخار قدرت تولید میکنه. در بررسیهای اپلیکیشن کارا، عملکرد موتور در مدل دندهای بهتر از اتومات ارزیابی شده، مخصوصاً در سربالاییها.
مدل دستی تارا دارای گیربکس ۵ سرعته و مدل اتومات از گیربکس CVT استفاده میکنه. بسیاری از کاربران اپلیکیشن کارا گیربکس CVT رو برای رانندگی شهری روان دونستن، ولی بعضی از کمشتاب بودن اون گلایه داشتن.
با وجود پلتفرم سدان اقتصادی، سیستم تعلیق تارا سواری نسبتاً نرمی ارائه میده. در اپلیکیشن کارا، رضایت از سواری در مسیرهای ناهموار بیشتر از دنا پلاس گزارش شده.
ترمز ABS، کنترل پایداری (ESP)، ۴ ایربگ، سنسور فشار باد تایر، و کنترل حرکت در سربالایی از جمله امکانات ایمنی تارا هستن که توی خودروهای داخلی کمتر دیده میشه. این ویژگیها در اپلیکیشن کارا به عنوان نقاط قوت معرفی شدن.
کابین تارا برای ۴ سرنشین بالغ فضای مناسبی داره. به گفته کاربران اپلیکیشن کارا، فضای پای عقب و صندوق عقب بزرگ از نقاط قوت این خودرو برای خانوادهها محسوب میشه.
مصرف ترکیبی تارا دستی حدود ۷ لیتر در صد کیلومتره. مصرف مدل اتومات کمی بالاتره. طبق نظر کاربران اپلیکیشن کارا، مصرف سوخت قابلقبول ارزیابی شده، بهویژه در سفرهای بینشهری.
تارا به دلیل نو بودن، بازار خرید و فروش محدودتری نسبت به دنا یا پژو ۲۰۶ داره، اما در حال رشد هست. در بخش قیمتگذاری اپلیکیشن کارا، افت قیمت تارا نسبت به برخی رقبا کمتره.
در بررسیهای کاربران اپلیکیشن کارا، تارا معمولاً با دنا پلاس، شاهین و رانا پلاس مقایسه میشه. بیشتر کاربران از حس رانندگی روانتر و طراحی سادهتر تارا نسبت به دنا راضی بودن.
جمعبندی نهایی:
تارا برای کسی که دنبال یک سدان ایرانی با طراحی بهروزتر، ایمنی بهتر و امکانات رفاهی متوسطه، انتخاب مناسبیه. برای مقایسه عملکرد تارا با سایر خودروهای داخلی و اطلاع از نظرات کاربران، همین حالا اپلیکیشن کارا رو باز کن و تحلیل فنی، بررسی و تست رانندگی رو ببین.
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.